Odnowienie / konserwacja skróry na kierownicy SAPHIR Cream Renovating





Nadszedł dzień testu preparatu do ... no właśnie, do czego, do czyszczenia, do regeneracji, do renowacji, do odnawiania skóry ... tego dowiemy się z czasem. Na dziś przedstawimy Wam spostrzeżenia związane z jego użyciem oraz podamy kilka cennych uwag dotyczących stosowania. Przypomnijmy, w zestawie otrzymalismy ściereczkę do czyszczenia i polerowania. Z uwagi na fakt, iż dostępność produktu jest spora, nie będziemy tutaj wskazywać konkretnego sprzedawcy. Ceny w sprzedaży kształtują się w przedziale od 28 do 36 zł. Zaczynamy ... nasze prace, jest piękne sobotnie przedpołudnie, niestety jest zimno co nie sprzyja tego rodzaju zajęciom, ale czas ... start.

Produkt: Renovating Cream 

Marka: SAPHIR

Niezbędne narzędzia:

- gąbka do czyszczenia
- pad do nakładania preparatu
- ściereczka do polerowania
- benzyna ekstrakcyjna
- ściereczka do wycierania benzyny
- rękawiczki foliowe


Etap 1

W pierwszej kolejności dokonujemy analizy stanu technicznego kierownicy, w tym celu warto jest jej się dokładnie przyjrzeć aby ocenić stopień jej zużycia a może zniszczenia. Pozwoli nam to również nabrać dystansu do tematu. Tak wygląda nasz pacjent, niestety nie jest dobrze, w codziennym użytkowaniu nie zwracamy uwagi na to, jak wygląda stan naszej kierownicy, bardziej martwimy się o przetarcia w fotelach, zapominając o należytej konserwacji skóry na kole kierownicy, przez co efekty widać na załączonych zdjęciach. Oględziny jednak pokazały, że kierownica pomimo tego, że nosi ślady zużycia, nie jest mechanicznie uszkodzona tzn. wszystkie szwy trzymają mocno i precyzyjnie, jej krawędzie nie są postrzępione, więc pozostaje liczyć na to, że prace jakie zaczynamy pomogą.  



Etap 2

Wielu niecierpliwych będzie uważało, iż jest to etap co prawda konieczny, ale można go pominąć, lub wykonać szybko - nic bardziej mylnego - otóż jest to chyba jeden z ważniejszych momentów naszych prac - czyszczenie skóry. Niech nas nie zdziwi to, iż po zastosowaniu preparatu czyszczącego, "ręce nam opadną" bo nasza kierownica wyda nam się jeszcze bardziej zniszczona niż przed przystąpieniem do jej renowacji. W naszym wypadku posłużyłem się sprawdzonym we wcześniejszych pracach preparatem (Leather Ultra Clean). Wstrząśnięty preparat naniosłem na gąbkę i zacząłem mycie kierownicy, która przecież wydawała się być czysta. Jeśli stosujemy mniej profesjonalny specyfik warto jest pamiętać o tym, aby kierownicę po czyszczeniu dokładnie odtłuścić np. benzyną ekstrakcyjną.





Koniecznie po czyszczeniu musimy dać czas naszej kierownicy aby przeschła (ze względu na temp. na dworze, pracowaliśmy przy włączonym ogrzewaniu, aby w pojeździe było ciepło).

Etap 3


Nadszedł moment nakładania preparatu na gąbkę - przed tym jednak warto na ręce założyć gumowe rękawiczki, jednak preparat jest brudzący. Trzymamy się zasady iż nie w ilości jest jakość - nakładamy cienką warstwę preparatu na aplikator. Przystępujemy do wcierania preparatu w skórę na kole kierowniczym - nie spieszymy się - w dokładności jest sekret tej pracy. Pozostawiamy kierownicę do wyschnięcia (wchłonięcia się preparatu) w ciepłej temperaturze w pojeździe na jakieś 15 minut. My w tym czasie przystąpilismy do montażu siłownika pokrywy silnika, ale o tym w następnym poście.


Etap 4

Jest ponowieniem etapu trzeciego, po jego zakończeniu ponownie pozostawiamy naszą kierownicę do przeschnięcia na 15 minut.


Etap 5

Teraz przystępujemy do polerowania powłoki skórzanej, załączoną do zestawu ściereczką, która przyznam szczerze zaskoczyła nas - nie sypały się z niej włókna, i bardzo dobrze spełniła swoją rolę.

Podsumowanie:

Za podsumowanie niech posłużą poniższe fotografie, które pokazują newralgiczną część naszej kierownicy, odpowiednio FOTO 1 przed renowacją, FOTO 2 po nałożeniu i wyschnięciu pierwszej warstwy preparatu oraz FOTO 3 po nałożeniu i wyschnięciu drugiej warstwy i jej wypolerowaniu.





Zdjęcia wykonaliśmy lustrzanką, więc oddają efekt prac w bardzo dobrym odwzorowaniu. Szczerze po wyczyszczeniu kierownicy (czyil po drugim etapie prac) byliśmy w szoku, i pojawiło się zwątpienie, czy uda się przywrócić stan sprzed czyszczenia, bo czysta kierownica wyglądała o wiele mniej korzystnie niż przed pracami ? Pojawiły się wtedy myśli, że nie uda się polepszyć jej wyglądu, i lepiej było jej nie ruszać !



Komentarze