[Octavia] Montaż siłownika maski - prosta sprawa bez wiercenia, testujemy kompletny zestaw dostarczony przez dystrybutora
Montaż siłownika maski przedniej (komory silnika) do Skoda Octavia OII / OII FL. Zapraszamy do oglądania tutoriala, na koniec film podsumowujący efekt wykonanych prac. Testowaliśmy kilka mocy i długości siłownika, wybierając optymalne rozwiązanie. Wato zaznaczyć nie trzeba nic wiercić, nie trzeba nic przycinać, każdy z elementów zestawu pasuje idealnie do ramy auta.
Sposób montażu sworzni do uchwytu siłownika. W pierwszej kolejności podważamy metalową obejmę, cienkim płaskim śrubokrętem, a następnie po jej wysunięciu istnieje możliwość włożenia w powstały otwór głowy sworznia - proponuję jednak wkładanie sworzni wykonać dopiero po ich przykręceniu do komory silnika.
Przystępujemy do kolejnego etapu, w naszym wypadku zamontowanie dolnego sworznia wymagało wysunięcia lampy z uwagi na brak możliwości podejścia do nakrętki. Przypomnijmy, wyciąganie lampy to prosta sprawa. Po pierwsze odkręcamy białą plastikową nakrętkę dociskającą lampę. Następnie podnosimy do góry płaską płytkę przedstawioną na drugim zdjęciu i łapiemy za haczyk widniejący na fotografii i ciągniemy go w stronę drugiej lampy (wysuwamy), teraz delikatnie ale ze zdecydowaniem wyciągamy lampę do siebie. Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności.
Teraz ważna informacja, poniżej widzimy miejsce na pasie przednim gdzie znajdują się trzy otwory jeden środkowy zajęty i dwa skrajne wolne do otworu bliżej komory silnika wkręcamy dostarczony w zestawie sworzeń dolny - po wysunięciu lampy z łatwością kluczem 13 przykręcimy nakrętkę kontrując drugim kluczem od spodu sworznia.
Teraz przystępujemy do demontażu górnego uchwytu wspornika utrzymującego maskę po jej otwarciu. Delikatnie go wysuwamy z gumowej uszczelki. Tutaj warto aby druga osoba nam pomogła trzymając klapę maski.
Tak wygląda ucho uchwytu bez wspornika, pozostaje nam wyciągnąć gumową uszczelkę, dodam tylko, że przyda nam się ona. Mamy teraz uszczelkę wyciągniętą, widzimy iż otwór w uchu jest spory i należy zastosować podkładki szerokie (które znajdują się w zestawie naturalnie) - dokręcamy sworzeń mocno kontrując go jednym kluczem po lewej stronie ucha i drugim dokręcając nakrętkę po prawej stronie ucha. Warto uszczlkę jaką wyjeliśmy po założęniu siłownika (następny etap) wsunąć pomiędzy blachę klapy a główę siłownika.
Na podsumowanie, przypomnijmy, montaż zestawy nie wymagał ingerencji w substancję auta, rozwiązanie jest dedykowane do modeli Skoda Octavia (liftback / combi) zarówno przed jak i poliftowych. Czas wykonania modyfikacji to ok 10 min. warto mieć drugą osobę do pomocy. Dodamy tylko, iż maska nie podnosi się od samego dołu, trzeba ją delikatnie podnieść, tak samo delikatnie wyhamowuje przed całkowitym otwarciem. Jak uwagę końcową przypomnimy, warto podłozyć pod główkę siłownika zamontowaną do górnego sworznia gumową uszczelke którą wyjeliśmy z ucha na klapie, oraz dodatkowo warto sam siłownik kilkakrotnie ścisnąć przed montażem, aby równomiernie rozprowadził się smar w środku.
Koszt modyfikacji: 59,00 zł
Zestaw: siłownik 265N / dwa sworznie / dwie nakrętki / pięć podkładek
Koszt modyfikacji: 59,00 zł
Zestaw: siłownik 265N / dwa sworznie / dwie nakrętki / pięć podkładek
Film obrazujący dziłanie siłownika:
Komentarze
Prześlij komentarz
aleskoda zastrzega sobie prawo moderowania treści publikowanych w ramach serwisu, w szczególnosci jeśli zagrażają one naruszeniem lub naruszają przepisy prawa, zwyczaje i zasady współżycia społecznego.